روش شست و شوی کوله پشتی و کیف

با گذشت زمان و قرارگیری در معرض رطوبت، غذا، خاک، و سایر آلودگی ها، شستن کوله پشتی واجب می شود.

 

شستشوی کوله پشتی چگونه است؟

کوله پشتی برای بچه ها ، دانش آموزان و مسافرانی که مشاغل خانگی و وسایل مورد نیاز خود جا به جا می‌کنند. ضروری است. با گذشت زمان ، مواد غذایی ، رطوبت ، و پارگی روزمره می تواند یک کوله پشتی را کثیف و بدبو کند. خوشبختانه ، بیشتر کوله پشتی ها برای تحمل فرسودگی روزمره ساخته شده اند ، و تمیز کردن آنها چندان دشوار نیست.

بیشتر کوله پشتی ها را می توان در ماشین لباسشویی معمولی با استفاده از مواد شوینده شستشو داد ، اما سایر آنها بسته به ماده ای که از آن ساخته می شوند ، باید با آن شست و شو داده شوند. با استفاده از برخی محصولات تمیز کننده سبک و می توانید شستشوی کوله پشتی خود را انجام دهید و آن را تمیز نگه دارید تا طول عمر آن افزایش یابد.

 

روش های شستن کوله پشتی:

ابتدا کوله‌پشتی را تکان دهید

در اولین مرحله نیاز به هیچ نوع شوینده و یا پاک‌کننده‌ای ندارید. برای شروع کیف را به بیرون از خانه ببرید و یا زیراندازی پهن کنید و کیف را روی آن قرار دهید. تمام زیپ‌های کیف را بازکنید و با تمام قدرت آن را تکان دهید.

در این مرحله دقت کنید که زیپ تمام جیب‌های کوچک و بزرگ و تمام جیب‌های مخفی را بازکنید و کیف را  روی زیرانداز بتکانید. در این مرحله آنچه از کیف خارج می‌شود، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. از ذرات بیسکوئیتی که ماه‌ها قبل خورده‌اید گرفته تا خرده کاغذها و خرده‌نان ساندویچی که دیروز با خود به محل کار برده‌اید.

از خارج شدن ذرات مطمئن شوید

بعد از تکاندن کیف، از خارج شدن تمام ذرات موجود در آن مطمئن شوید و اگر هیچ ذره‌ای در آن باقی نمانده است، کیف را به داخل خانه و یا خارج از زیرانداز برده و باقی مراحل را طی کنید.

روش شستن کوله پشتی با ماشین لباسشویی

برای شستشوی کوله‌پشتی در ماشین لباسشویی باید به نوع ماشین لباسشویی دقت کنید. اگر ماشین لباسشویی شما از مدل‌هایی است که در آن‌ها از قسمت بالا باز می‌شود، بهتر است کیف را درون کیسه‌های مخصوص شستشو و یا روبالشی گذاشته و بعد درون ماشین لباسشویی قرار دهید. این کار مانع از آسیب دیدن ماشین لباسشویی شما می‌شود.

اما اگر ماشین لباسشویی شما از نوع معمولی است و در آن از جلوباز می‌شود، نیازی به این کار نیست و شما با خیال راحت می‌توانید، کوله‌پشتی را مستقیماً درون لباسشویی قرار دهید تا شستشو شود.

لکه‌گیری پیش از شستشو

قبل از شستشوی کوله‌پشتی در ماشین لباسشویی، آن را به‌خوبی بررسی کنید. اگر لکه‌ی خاصی بر روی آن بود، از شوینده‌های متناسب با نوع لکه استفاده کنید و قبل از شستشوی کامل، آن را لکه‌گیری کنید تا به نتیجه‌ی مطلوب دست پیدا کنید.

انتخاب برنامه‌ی مناسب برای شستشو

برای شستشوی کوله‌پشتی هرگز از آب گرم استفاده نکنید. استفاده از برنامه‌ای ملایم جهت شستشو و همچنین آب سرد باعث می‌شود که کیف شما بدون کم‌ترین آسیبی تمیز شود و درز و دالان آن دچار پارگی نشوند. حالا وقت آن رسیده است که کمی استراحت کنید و برای جایزه دادن به خودتان، یک نوشیدنی میل کنید. به‌راستی شستشوی کوله‌پشتی و از بین بردن کثیفی‌های آن احساسی خارق‌العاده را در شما به وجود خواهد آورد و باعث بهتر شدن حالتان خواهد شد.

خشک کردن کوله پشتی بعد از شستشو

برای خشک‌کردن کوله‌پشتی شسته شده، هرگز آن را درون خشک‌کن قرار ندهید. حرارت بالای خشک‌کن ممکن است باعث آسیب دیدن کوله‌پشتی شود و پارچه‌ی آن را خراب کند. به این منظور بهتر است کوله‌پشتی را در فضای باز آویزان کنید تا زیر نور آفتاب کاملاً خشک شود و یا اگر این امکان را ندارید، از فضای داخل خانه استفاده کنید و اجازه دهید که تمام قسمت‌های کوله‌پشتی تا عمیق‌ترین نقطه خشک شوند و هیچ رطوبتی در آن باقی نماند. لازم به ذکر است که باز کردن تمام زیپ‌ها و جیب‌ها نیز در این مرحله لازم و ضروری است.

روش شستن کوله پشتی با دست

در روش شستن کوله پشتی حتماً لازم نیست از ماشین لباسشویی استفاده کنید. اگر فکر می‌کنید شستشوی ماشینی به کیفتان آسیب می‌رساند می‌توانید کیف را در آب سرد خیس کرده و بعد با استفاده از براشی مناسب شروع به از بین بردن لکه‌ها کنید. در این نوع شستشو از شوینده‌های ملایم استفاده کنید و سفیدکننده‌ها و لکه برهای قوی استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث از بین رفتن رنگ پارچه‌ی کیف شده و به کوله‌پشتی‌تان آسیب وارد کنند.

از بین بردن بوی نامطبوع داخل کوله پشتی

هر دو هفته یکبار جوش شیرین را به تمام جیب های کوله پشتی خود بپاشید و اجازه دهید یک شب بماند. کوله پشتی خود را وارونه نگه دارید تا روز بعد جوش شیرین تکان داده شود یا از جاروبرقی استفاده کنید تا تمام جوش شیرین خارج شود. داخل کوله پشتی خود را با سرکه سفید اسپری کنید. اجازه دهید سرکه خشک شود و آن را آبکشی یا پاک نکنید.

-روش موثر دیگر، روزنامه را با آب مخلوط شده با مقدار کمی عصاره وانیل اسپری کنید. روزنامه را خرد کنید و آن را برای یک هفته در داخل کوله پشتی خود قرار دهید، سپس آن را بردارید.

-همچنین می توانید یک ورق خشک کن جدید درون بخش های اصلی کوله پشتی خود قرار دهید تا بوی مطبوعی داشته باشد.

اصول تمیز نگه داشتن کوله پشتی مسافرتی

کوله پشتی خود را به صورت هفتگی تکان داده و پاکیزه کنید

با استفاده از یک پارچه تمیز و آب گرم هرگونه آلودگی از قسمت خارجی کوله پشتی خود را پاک کنید. کوله پشتی خود را مرتباً تکان دهید تا همه خرده آشغال ها از بین برود. در صورت لزوم از جاروبرقی برای پاک کردن آلودگی هایی که به سختی قابل دسترس هستند استفاده کنید.

هرچه بیشتر کوله پشتی خود را پاکیزه نگه دارید، تمیز کردن دقیق تر آن دفعات آسان تر خواهد بود.

-تمیز کردن هفتگی کوله می تواند به جلوگیری از ایجاد لکه کمک کند.

در اسرع وقت وسایل مرطوب یا خیس را بردارید

اجازه ندهید وسایل خیس، مرطوب یا عرق کرده به مدت طولانی در کوله پشتی بماند. در صورت امکان هر زمان که از یک سفر پیاده روی به خانه می روید، هر شب آن وسایل را بردارید.

-رطوبت می تواند باعث ایجاد کپک شود، که پاک کردن و تمیز کردن آن بسیار سخت تر است.

هر روز غذای مانده را از کوله پشتی خود خارج کنید

هرچه سریعتر مواد غذایی مانده را از کوله پشتی خود خارج کنید. کوله پشتی خالی خود را وارونه نگه دارید و هر خرده ای که ممکن است در داخل کوله پشتی شما جمع شده باشد را از بین ببرید.

-اگر بلافاصله آنها را خارج نکنید، مواد غذایی می تواند دلیل بوی های نامطبوع باشد. در صورت جذب شدن در پارچه، ممکن است از بین بردن شان سخت باشد.

از جوش شیرین برای از بین بردن بوهای داخل کوله پشتی استفاده کنید

هر دو هفته یکبار جوش شیرین را به تمام جیب های کوله پشتی خود بپاشید و اجازه دهید یک شب بماند. کوله پشتی خود را وارونه نگه دارید تا روز بعد جوش شیرین تکان داده شود یا از جاروبرقی استفاده کنید تا تمام جوش شیرین خارج شود. داخل کوله پشتی خود را با سرکه سفید اسپری کنید. اجازه دهید سرکه خشک شود و آن را آبکشی یا پاک نکنید.

-روش موثر دیگر، روزنامه را با آب مخلوط شده با مقدار کمی عصاره وانیل اسپری کنید. روزنامه را خرد کنید و آن را برای یک هفته در داخل کوله پشتی خود قرار دهید، سپس آن را بردارید.

-همچنین می توانید یک ورق خشک کن جدید درون بخش های اصلی کوله پشتی خود قرار دهید تا بوی مطبوعی داشته باشد.

هنگام بارندگی یا گل آلود بودن از روکش ضد باران کوله استفاده کنید

برای جلوگیری از ایجاد لکه و رطوبت در کوله پشتی، از روکش ضد باران استفاده کنید، که از خیس شدن پارچه کوله پشتی و قسمت داخلی آن جلوگیری خواهد کرد.

-در برخی از کوله پشتی ها روکش ضد باران تعبیه شده که معمولاً از قسمت پایین کوله بیرون می آیند.

– روکش ضد باران کوله پشتی را می توانید از فروشگاه های لوازم ورزشی یا بصورت آنلاین خریداری کنید.

کوله پشتی خود را با استفاده از کیسه های خشک یا مکعبی بسته بندی کنید

به جای اینکه همه چیز را مستقیماً به کوله پشتی خود بیندازید، مخصوصاً برای سفرهای شبانه، به جای آن از کیسه های خشک یا مکعبی استفاده کنید. نه تنها کیسه های خشک و مکعب های بسته بندی داخل کوله پشتی شما را تمیز نگه می دارند، بلکه می توانند به سازماندهی لباس و وسایل شما نیز کمک کنند، در صورت لزوم دسترسی به وسایلتان هم راحت تر می شود.

-کیسه های خشک و مکعبی را می توانید از فروشگاه های لوازم ورزشی و بصورت آنلاین خریداری کنید.

-کیسه های خشک مخصوصاً برای نگهداری وسایل خیس یا مرطوب مفید هستند.

مزایای شستشوی کیف کوله‌ پشتی

کوله‌پشتی یکی از پرکاربردترین کیف‌ها است و افراد مختلف در سنین مختلف به‌راحتی می‌توانند از انواع مختلف کوله‌پشتی با ابعاد و اندازه‌های متنوع استفاده کنند. از دیگر کاربردهای کوله‌پشتی، استفاده از آن‌ها برای مدرسه توسط کودکان و نوجوانان است.

از طرفی کوله‌پشتی‌ها معمولاً دوام و ماندگاری زیادی دارند و نیاز نیست که هرسال تعویض شوند. با شستشوی کوله‌پشتی‌ها می‌توانیم کیف‌هایمان را تمیز و نو نگه‌داریم و این‌چنین ازنظر اقتصادی نیز، گامی مثبت و صرفه جویانه برداریم.

بهترین زمان شستشوی کیف کوله‌پشتی

یکی از بهترین زمان‌ها برای شستشوی کوله‌پشتی‌ها، آخر تابستان است. این‌چنین می‌توانیم کیف خودمان و یا فرزندانمان را پیش از شروع نیمسال دوم و همچنین شروع مدارس شستشو کنیم و حس تازگی و تمیزی را در اول پاییز به فرزندانمان منتقل کنیم. به‌این‌ترتیب استفاده از کوله‌پشتی قدیمی هم بسیار جذاب و دوست‌داشتنی می‌شود و نیازی نیست که هرسال کیف جدید خریداری شود.

مزایای استفاده از کوله پشتی

استفاده از کوله پشتی برای حمل و نقل و جابجایی اجناس و وسایل شخصی در طول روز چندین مزیت دارد. در ادامه به برخی از این مزایا اشاره می‌کنم:
 
1. راحتی و آسانی: کوله پشتی، به عنوان یک وسیله حمل و نقل دستی، می‌تواند بسیار راحت و آسان برای شما باشد. با استفاده از کوله پشتی می‌توانید وسایل خود را به راحتی بر روی شانه‌ها و پشت حمل کنید و دست‌هایتان آزاد باشد.
 
2. توزیع وزن مناسب: یکی از مزایای اصلی استفاده از کوله پشتی این است که به شما امکان می‌دهد وزن بار را به طور مناسب و بهره‌ور توزیع کنید. با درست تنظیم کردن بندهای کوله پشتی و استفاده از سیستم تنظیمات مختلف مانند بندهای شانه و سینه، می‌توانید وزن را به طور یکنواخت روی بدنتان توزیع کنید و از آسیب به عضلات و استخوان‌های بدن جلوگیری کنید.
 
3. حفاظت از وسایل شخصی: کوله پشتی معمولاً دارای بخش‌ها و جیب‌های مختلف است که به شما اجازه می‌دهد وسایلتان را به صورت منظم و مرتب درون آن قرار دهید. این به شما کمک می‌کند تا از خراب شدن، خراب شدن یا گم شدن وسایلتان جلوگیری کنید.
 
4. سبک و قابل حمل: بسته به نوع کوله پشتی که انتخاب می‌کنید، می‌تواند بسیار سبک و قابل حمل باشد. این به شما امکان می‌دهد که کوله پشتی را به راحتی در هر جایی که بخواهید با خود ببرید، از جمله در سفرها، مسافرت‌ها، مدرسه، دانشگاه، محل کار و غیره.
 
5. استفاده چندمنظوره: کوله پشتی به شما امکان می‌دهد انواع اجناس را درون آن حمل کنید. بسته به نوع و طراحی کوله پشتی، می‌توانید از آن برای حمل کتاب‌ها، لپ‌تاپ، لوازم التحریر، لوازم آرایشی، لباس‌های تمیز و غیره استفاده کنید.
وضعیت: محصول جدید تولیدکننده  کد کالا 233902#019 ابعاد 30x40x12 cm جنس PVC Free وزن 0.40 kilos حجم 13.00L سبک بلی لبه های دارای دوخت بلی دارای فضاهای مختلف بلی مناسب برای بزرگسال...
25,500,000
ریال
/5
وضعیت: محصول جدید تولیدکننده  کد کالا 233953#019 کالکشن RAINBOW ابعاد 32x44x18 cm cm جنس PVC Free وزن 0.56 kilos حجم 21.00L سبک بلی لبه های دارای دوخت بلی دارای فضاهای مختلف بلی...
35,500,000
ریال
/5
وضعیت: محصول جدید تولیدکننده  کد کالا234440#025 کالکشن VIOLET ابعاد 32x44x18 cm cm جنس PVC Free وزن 0.56 kilos حجم 21.00L سبک بلی لبه های دارای دوخت بلی دارای فضاهای مختلف بلی مناسب...
35,500,000
ریال
/5
وضعیت: محصول جدید تولیدکننده  کد کالا234940#001 کالکشن TRAINING ابعاد 32x44x18 cm cm جنس PVC Free وزن 0.56 kilos حجم 21.00L سبک بلی لبه های دارای دوخت بلی دارای فضاهای مختلف بلی مناسب...
35,500,000
ریال
/5

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *